Status: Aku sentiasa cool and rilex + pemalu/peramah + setia pada yang satu + inginkan segalanya ! :) hoho
Forever Young

Jodoh itu rahsia Allah ♥
Friday 6 April 2012 ? 0 Atashinchi ?


·         Berakhir lah kisah hidup aku dengan dia . Ia aku tahu ada hikmah disebalik perpisahan ini . Aku redha dan pasrah dengan ketentuan ilahi . Aku hanya mampu doakan dia hidup bahagia dengan orang tersayang . Biar lah aku pergi dalam hidup dia daripada terus disakiti dan dikecewakan . Aku tak ada hak nak halang dia untuk fall in love dengan aku . Dah itu kemahuan hidup dia . Walauapapun , dia tetap akan dijadikan kenangan abadi aku dan masa silam aku . Aku taknak membenci kan dia sebab aku manusia biasa kerana membenci orang adalah perbuatan dosa . Sedangkan Nabi ampunkan umatnya . kenapa pulak kita manusia biasa ini tak maafkan seseorang yang pernah buat hati kita disakiti . Sejahat mana dia , seburuk mana perangai dia, sekejam mana dia lakukan terhadap kita , kita harus ikhlas memaafkan dia dan cuba sedaya upaya melupakan dia dalam hidup kita . Insyaallah hati kita akan tenang . Tak bermakna dia dah tak ada dalam hidup kita , kita give up . NO ! kita jangan give up dengan semua dugaan ini . Jangan tunjukkan yang kita lemah di mata dia . Buktikan yang kita boleh hidup tanpa dia selagi kita masih ada insan-insan yang selalu berada di sisi kita seperti keluarga dan kawan-kawan . Sebenarnya ada hikmah disebaliknya . Tuhan hanya menguji kita supaya kita sabar dan ikhlas untuk terima kenyataan dalam dugaan hidup yang kita lalui ini.
·         Alhamdulillah , sekarang aku dah ikhlas menerima kenyataan yang dia dah tak ada dalam hidup aku lagi . memang sukar dan perit sangat hati ini bila melepaskan dia dalam hidup aku . Tapi aku paksa diri aku untuk terus bangkit dari kesedihan ini . Aku taknak sakitkan hati aku sendiri . Hanya Tuhan je tahu bagaimana perasaan aku dan hati aku bila kami dah  terputus hubungan yang terjalin walaupun aku tak rela untuk melupakan dia . Tapi aku takkan pernah lupakan dia muncul dalam hidup aku kerana dia juga insan yang pernah buat aku happy & bahagia walaupun sekejap . Hanya kenangan bersama dia akan dijadikan memori yang terindah buat diri ku …… Aku percaya . Suatu hari nanti , aku akan dapat kebahagian aku kembali . Insyaallah . Amin ya rabba al-amin … Salam perpisahan J





HATI AKU SAKIT ! SAKIT SANGAT L KEJAMNYA KAU DEKAT AKU ! TERGAMAKNYA KAU BUAT AKU MCMNIE ! KENAPA MESTI AKU KAU LUKAI ! APA SALAH AKU ! APA YANG KAU NAK SEBENARNYA?! KAU DAH LUPA JANJI KITA KAN?! KAU DAH HILANGKAN SEGALANYA … KAU BIARKAN AKU SENDIRIAN KAT SINI MENATAPI KESEDIHAN DAN KEPERITANA CINTA AKU DEKAT KAU ! APA SALAH AKU?? L KENAPA WEYY? L AKU MEMANG TAK SANGKA KAU BUAT AKU CAMNIE . HANYA TUHAN JE TAHU APA PERASAAN AKU . KAU TAHU TAK? CINTA AKU TERHADAP KAU SANGAT KUAT BAGI AKU . CINTA AKU DEKAT KAU SORANG JE . TAK ADA LAKI LAIN YANG BOLEH MENANDINGI CINTA KAU DAN AKU . TAPI TAKDIR TELAH MENENTUKAN YANG KITA TERPAKSA BERPISAH . HATI AKU SEDIH SANGAT SANGAT . RASA CAM MERAUNG JE . AIR MATA AKU JE MAMPU MELUAHKAN ISI HATI AKU . AIR MATA AKU JUGA LAH YANG BOLEH MELEGAKAN PERASAAN AKU . KAU TAK TAHU AKU KAT SINI CAMNE BILA PIKIRKAN KAU . SETIAP MASA INGAT KAU , SETIAP DETIK AKU TERINGAT KENANGAN-2 KITA BERSAMA YANG SENTIASA HAPPY DAN BAHAGIA . IYER HANYA KAU SORANG JE YANG BOLEH MEMBAHAGIAKAN HIDUP AKU DAN HANYA KAU SORANG JE YANG TELAH MENGECEWAKAN HATI AKU . YA ALLAH .. LURUH HATI NIE BILA KAU TINGGALKAN AKU CAMTU JE TANPA PIKIRKAN PERASAAN DAN HATI AKU L TAPI AKU TETAP INGAT KATA-2 KAU DULU “SUATU HARI NANTI  KITA AKAN BERSAMA JUGA” …. KALAU SUDAH TAKDIR MEMISAHKAN KITA , APATAH LAGI TAKDIR BERSATU SEMULA … JODOH TAK KEMANA . ADA JE DISEKELILING KITA .  ITU SEMUA RAHSIA ALLAH . KITA TIDAK MAMPU UNTUK MENGETAHUI NYA . HANYA REDHA DAN BERSERAH KEPADANYA . KITA HANYA MANUSIA BIASA YANG LEMAH TETAPI  KITA BOLEH BUKTIKAN YANG KITA MAMPU KUAT HARUNGI SEGALA DUGAAN DAN RINTANGAN … AKU TERIMA SEADANYA … INSYAALLAH KALAU JODOH AKU DENGAN KAU . AKU TERIMA SEADANYA …. KALAU KAU BUKAN JODOH KU , AKU AKAN CUBA UPAYA TERIMA KENYATAAN ITU … SEMOGA SUATU HARI NANTI AKU AKAN DAPAT BALIK KEBAHAGIAAN AKU … AMINNN YA RABBA AL-AMIN …..  J



BEBASKAN DIRIMU DARIPADA KESEDIHAN DAN KEPERITAN YANG DILALUI ......





Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post

Status: ♥ I LOVE YOU Muhd Zulhaikal bin Sohaimie ♥ ::: I love our memories together and we promised to never leave each other right? I appreciate your love on me . I will make sure that nobody can take you from me ♥ :') ♥ Ya Allah .. Restukanlah hubungan aku dan dia hingga akhir hayat kami . Amin ya rabba al amin ... ♥



Gratisan Musik